woensdag 19 juli 2017

Lijsttrekker gemeenteraadsverkiezingen 2018

Bertje van Stiphout D66-lijsttrekker in Nuenen

Bertje van Stiphout voert bij de gemeenteraadsverkiezingen volgend jaar de lijst aan van D66 in Nuenen. De 61-jarige Van Stiphout is nu nog burgercommissielid voor D66.

Van Stiphout is geboren in Castricum en opgegroeid in Helmond. Zij heeft onder andere staats-en bestuursrecht gestudeerd en gewerkt en gewoond in Amsterdam en Rotterdam/Spijkenisse. Sinds 2005 woont zij met haar man in Nuenen. Ze is sinds een aantal jaren weer actief voor D66 in haar woonplaats. De regio kent haar vooral omdat ze een aantal jaar gemeentesecretaris is geweest in Waalre. Daarna is zij nog bestuurder bij de rechtbank Limburg geweest en is zij nu directeur bedrijfsvoering binnen de rechtspraak.

Ervaren
Van Stiphout was de enige kandidaat voor het lijsttrekkerschap. Met het oog op het fusieproces dat Nuenen ingaat, laat D66 weten dat er met haar een ervaren bestuurder aan de haak is geslagen die ervaring heeft met fusies en reorganisaties.

De komende maanden gaat Van Stiphout de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 samenstellen en haar bijdrage leveren aan het verkiezingsprogramma.

Gemeenteraadsverkiezingen 2018

D66 heeft twee zetels bemachtigd. Bertje van Stiphout en Anneke Coolen vertegenwoordigen ons de komende vier jaar.